Het KPN netwerk is toch een “geshared” netwerk? Hoe kan KPN dan bandbreedtegaranties afgeven?

Het netwerk waar Zakelijk Glas gebruik van maakt is inderdaad een “geshared” netwerk in die zin dat meerdere klanten de onderliggende infrastructuur en platformen gebruiken. Door “shaping en/ of policing technieken” van het aangeboden klant ethernetverkeer aan de ingress (input) zijde van het netwerk wordt prioriteit aan klant verkeer toegekend. Verkeer van een klant die kiest voor de entry variant zal daarom een lagere prioriteit krijgen, vergeleken met verkeer van een klant die kiest voor een premium variant.

Voor iedere dienst die een klant wenst wordt er een dedicated VPN gemaakt. De technieken die KPN hiervoor gebruikt garanderen dat klanten niet bewust of onbewust in elkaars netwerk kunnen inbreken.

Door pro-actief bandbreedtemanagement zorgt KPN dat er altijd voldoende bandbreedte beschikbaar is om te allen tijde ruimschoots aan de maximale bandbreedte garanties te kunnen voldoen. Overigens blijft de security en integriteit van de klant data daarbij uiteraard gegarandeerd.